Sveikos ir subalansuotos mitybos pagrindas – racionali mityba. Tik taip organizmas gauna jam būtinų maistinių medžiagų. Protingai ir atsakingai pasirinkti produktai, valgymo kiekis bei reguliarumas padeda palaikyti gerą savijautą ir išlaikyti sveiką kūno svorį.

Siekiant suprantamai ir vaizdžiai paaiškinti sveikos mitybos principus, mokslininkai sudarė sveikos mitybos piramidę. Tai didelių ir ilgų medicinos tyrinėjimų rezultatas, kurį belieka įsisąmoninti ir taikyti kasdien. Mitybos piramidė nusako optimalius, racionalius valgymo principus. Maisto piramidės gairės padeda planuojant sveiką ir skanų dienos meniu. Nereikėtų pamiršti, kad be gerai subalansuotos kasdienės mitybos labai svarbu ir fizinis aktyvumas.

piramide_new2-51f3cec5dba6f1be6ea9f0fa2198781d

Sveikos mitybos piramidės pagrindą sudaro grūdiniai produktai. Būtent jie ir turėtų būti kiekvieno valgymo pagrindas. Tai nesijotų miltų ruginė duona, avižų, miežių ar grikių kruopos, rudieji ryžiai, pilnagrūdžių miltų makaronai. Stenkitės per dieną suvalgyti bent 3-4 porcijas nesmulkintų grūdų produktų. 1 porcija – tai rupių miltų duonos gabaliukas ar virtų rudųjų ryžių puodelis. Galite pagardinti 1 šaukštu alyvuogių aliejaus arba sviestu. Nesmulkintų grūdų produktai yra puikus gerųjų angliavandenių ir ląstelienos šaltinis.

Laikantis sveikos mitybos principų, daržoves galima valgyti be apribojimų. Jos gali būti kaip priedas prie kiekvieno valgio arba kaip užkandis tarp valgių. Per dieną daržovių reikia valgyti bent tris kartus (tris porcijas). 1 porciją sudaro, pavyzdžiui, didelis pomidoras, vidutinio dydžio pipiras, pusė ilgojo agurko, sauja salotų lapų.

Vaisių vartojimas turi tam tikrų apribojimų, nes vaisiai yra saldūs – juose yra didelis kiekis angliavandenių. Turėtume valgyti 1-3 vaisių porcijas per dieną, geriau pirmoje dienos pusėje. Viena porcija, pavyzdžiui, yra vienas obuolys, bananas, dubenėlis aviečių ar pusė greipfruto. Vaisiai ir daržovės yra neįkainojamas vitaminų ir mineralų šaltinis.

1-3 porcijas per dieną turėtų sudaryti ankštinės daržovės ir riešutai. Šių dalių dydis turėtų priklausyti nuo produkto kaloringumo. Riešutai yra kaloringi, bet sveiki, todėl reikėtų suvalgyti 8-10 jų vnt. per dieną. Be to, jūs galite valgyti 1/3 puodelio sėklų, pavyzdžiui, saulėgrąžų ar 300 g ankštinių pupelių, žirnelių ar kt. Ankštinės daržovės yra puikus augalinių baltymų, mineralų ir ląstelienos šaltinis.

Į dienos meniu turėtų įeiti 1-2 porcijos gyvūninės kilmės baltymų produktų. Pageidautina 150 g riebios jūros žuvies (lašišos, skumbrės) arba naminės paukštienos ar kiaušinių. Be to, reikėtų suvalgyti gabalėlį varškės, išgerti stiklinę pieno, jogurto ar kefyro. Šie produktai yra baltymų šaltinis ir yra svarbūs kūno formų ir geros savijautos palaikymui .

 

img img img img img
How to enable JavaScript in your browser
+

PUIKI NAUJIENA!

JŪSŲ PATOGUMUI – MŪSŲ EL. PARDUOTUVĖJE DAR DAUGIAU GAMINTOJO PRODUKTŲ!

DOVANOJAME 15 % NUOLAIDĄ PIRMAM APSIPIRKIMUI SU KODU CARESHOP!

Apsilankyk